søndag 28. oktober 2007

Høsten er her...

Nå er det lenge siden jeg har oppdatert bloggen vår og hjemmesiden. En av grunnene er at jeg har hatt "major" datakrasj! Innkjøp av ny harddisk og prøve å redde det som var på den gamle har tatt tid, men jeg gir meg ikke så lett.

Siden sist har sporgjengen hatt en "samling", dette var virkelig arti! Vi hadde med Amy og Zuma. Amy viste at "spor... pytt-pytt" jeg VET hva det er. Men til forandring fra kurset markerte hun sporpinnene! JIPPI!!! Zuma er enda i spøkealderen, men fikk prøve seg på spor som jeg gikk ut. Kun korte spor og med "kong" på slutten. Zuma er en hoffe som faktisk IKKE spiser godbiter! Det eneste vi har klart å "lure" i henne er frysetørret levergodis og leverpostei på tube *lol Men som mamma Amy elsker hun kongen (heldigvis)! Hun brukte litt tid på det første sporet, men på det andre!!! WOW! Hun fulgte sporet og markerte hvor jeg hadde "sauset" meg (men tok ikke godbitene) og fulgte sporet videre til kongen. Kjempearti!

Og forrige helg var det "testehelg" hos Nidaros BHK. Lørdag var jeg med som figurant og på søndag var det Roar sin tur. Virkelig arti dette med MH og FA (MH = Mentalbeskrivelse hund, FA = Funksjonsanalyse), man ser forskjellene på rasene og jeg har oppdaget hvilke raser som ikke egner seg for meg ;O

Ellers så blir det endel lydighetstrening samt sportrening om dagene. Roar er sykemeldt og da er det litt enklere å trene spor.

Ingen kommentarer: