onsdag 11. juli 2007

Forkjølelsen ga seg ikke...

Ja, så ble det flere dager uten innlegg fra meg. Grunnen er at jeg ble dårligere igjen. Feberen var ikke så veldig høy, men nok til at jeg har kun vært inne. Prøvde med litt lydighetstrening med Amy på mandag. Merket at hun ikke hadde fått trenet så veldig mye mens jeg var dårlig, skikkelig "heit" og overivrig. Endte med at Amy kun spratt på alle fire, dere som har (eller har hatt) hoffe vet hva det betyr; kenguru på stive bein :)

I dag kommer kanskje Sasha på besøk og vi skal ut og gå tur. Det blir Zuma som får bli med på det. Hun trenger virkelig å få rent fra seg litt nå. Odin har fått mental trening i det siste. Frambeina hans er ikke helt 100% enda, så vi venter med løpetrening. Skulle ønske at Amy hadde tatt apportbukkene like lett som Odin. Han tar nå den største vi har (tusen takk for de Carina!), men jeg må fortsatt trene endel på at han skal holde den til han får kommando.

Har også prøvd forskjellige metoder for at Amy skal ta apportbukken, men sliter noe helt forferdelig! Hun vil rett og slett ikke ha den i munnen. Hun kommer så langt at hun berører den med tennene, men så er det fullstendig stopp! Vi har nå tre forskjellige treapporter som vi kan bruke, den minste vil hun ikke ha i det heletatt og den største "tja" litt bedre. Forslag til hva jeg kan gjøre mottaes med mange takk ;)

Nå er det husarbeid fremover til Irene Charlotte og Sasha ringer, håper de kommer en tur. Da skal jeg få tatt noen nyere bilder av Sasha også.

Som jeg nevnte tidligere i bloggen så er det snart ferie for Roar og Martin og det var meningen vi skulle til verdens største hovawartutstilling i sommer, Tervakoski i Finland. Men på grunn av en bil som streiker og vi venter på svar fra blodprøvene etter rabiesvaksina til Zuma, har vi skrinlagt den turen i år. Så da blir det kanskje til at vi får ordnet ferdig loftet istedet? Da får endelig Martin ett eget rom og jeg og Roar ett nytt og større rom. Ett eget datarom blir det også plass til; det skal bli skikkelig godt å få flyttet dataen bort fra stua! Kristoffer skal "ta over" vårt gamle rom, da blir det ett "ledig" rom i første etasje. Skal ikke se bort fra at det blir brukt som valperom når den tid kommer. Apropos valper, vi har fått godkjent en hanne fra utlandet. Mye info og bilder kommer etterhvert. Jeg kan røpe såpass mye at han er en staselig hanne som har kull fra tidligere. Gleder meg til å treffe han og eieren, vi har hatt mye kontakt over lengre tid. Og for dere som er interessert kan jeg nevne at linjene hans ikke er utbredt i norden enda...



Dagens bilde kan vel beskrives som: "Man skal tidlig krøkes som god klikkertrener vil bli"! *lol* Martin har fulgt med på når jeg trener og ville ha sin egen klikker. "Hunden" hans er en lekehund han fikk av tante og onkel på Røros. Den er batteridrevet og bjeffer hele tiden, beveger seg fremover, setter seg og tar baklengs salto! Vel det skal sies at Martin ikke har trenet "Cuno" til de øvelsene. Men han sier "sitt", Klikker, "bra!" og putter godbiter i munnen på hunden. Navnet har valpen fått etter en av valpene i A-kullet vårt, Articuno "Cuno". Cuno ble boende her hos oss ekstra lenge. Og i oktober 2006 flyttet han til Rolf og Jane i Danmark. Der trives han kjempegodt!

Ønsker dere alle en trivelig sommer ;)

Ingen kommentarer: