onsdag 18. juli 2007

Ferie og Regn

Ja, nå har Roar og Martin startet sin "ferie". Er det ikke typisk at det skal være skikkelig drittvær når man har fri?! Vel, vi får gjøre det beste ut av det.
Sist nevnte jeg at Sasha og eieren kanskje skulle komme, vel for å gjøre historien kort: Jeg har ikke hørt noe fra de... Håper at alt står bra til med de iallefall.

Ellers så har jeg atter en gang hatt datakrasj. Denne gangen var det strømforsyningen som hadde takket for seg. Heldigvis fungerte en gammel "boks" jeg hadde, men nå har jeg kjøpt en ny. Det "artige" er at det egentlig skulle være en på 400W, men da jeg kom hjem så jeg at det sto 500W utenpå den! Ja-ja det er iallefall ikke min feil. Det neste som står på tapeten når det gjelder data er å anskaffe Vista og muligens enda en harddisk, sata denne gangen. Maskina har stor kapasitet nå, men det er mange hjemmesider jeg har laget for andre som begynner å ta endel plass, 330Gb holder ikke i lengden... Så er det øverste på "ønskelista" ett nytt kabinett. Trenger ett med mer plass inni og som har bedre vifter enn det jeg har nå. Det skal sies at utstyret jeg har, har jeg bygget opp selv. "Fundamentet" var en Scaleo fra Fujitsu-Siemens, og nå består det kun av det originale kabinettet (og det er vel 7 år gammelt nå).

Ellers så er det få påmeldinger til rasespesialen, og for dere som har andre raser: vi arrangerer offisielt lydighetsstevne søndag 26. august, se mer inne på Hovawartklubbens side. Det som er flott er at det kommer flere utstillere fra bl.a. Danmark i år! Kjempeflott!

I og med at det ikke blir noen lengre ferietur i år, kommer vi til å ta kortere turer, samt trene mye med hundene. Går alt som planlagt skal Amy stille i lydighet klasse 1 i august (kanskje debuten kommer FØR spesialen?). Odin og Roar trener mye blodspor, så de planlegger å stille på prøver. Roar's mål er å få Odin godkjent som ettersøkshund (på skadet vilt). Zuma, ja Zuma er Zuma:) En skikkelig ertekrok som elsker å trekke opp mamma Amy! Men hun kommer seg når det gjelder treningene, cluet er å trene langt hjemmefra, da blir konsentrasjonen MYE bedre! Amy har fått prøve seg på "slepespor" og nå begynner vi å se resultater. Hun er ivrig, men går sporet skikkelig. I ferien skal vi "high-jacke" noen venner av oss, slik at hun også får prøve seg på spor lagt av "fremmede"...

Bilder denne gang er fra apellmerkekurset. Vi gikk kurset gjennom Nidaros Brukshund Klubb. Vi ble en sammensveiset gjeng og etter prøven har vi fortsatt å trene sammen. Intruktøren vi hadde var Anne Marit Kværnerød. Deltagerne var (nevner hundenes navn og rase): Habibi - Boerboel, Jacco - Schanuser, Morris - Flatcoated, Ella - Curlycoated, Shima - Schäfer og Amy - Hovawart (så klart). Desverre fikk Habibi en skade slik at hun ikke kunne gjennomføre hele kurset, men gud for en hærrlig hund det er! Av oss som gikk opp til prøven (5 stk) var det 4 som bestod, og Amy var den som fikk nest høyest poengsum *stolt*.


Habibi


Ella


Jacco


Morris


Shima


Amy "fri ved fot"


Amy "holdt"

Ingen kommentarer: