mandag 20. august 2007

Lenge siden sist



Nå har det vært lenge siden jeg har skrevet inne her. Siden sist har jeg brukt mye tid på påmeldingene og katalogen til årets rasespesial. Totalt er det 79 påmeldte på lørdagen, hvorav 17 er valper. På søndag arrangeres offisielt lydighetsstevne med NM i lydighet for hovawart.
På lørdagskvelden blir det også sosialt samvær, se hjemmesiden for mer info.

Amy skal debutere i lydighet på søndagen og jeg er spent på hvordan det går. Jeg har ikke store forventinger, men håper på karakter i alle øvelsene *lol
Så utenom pm og katalogjobbing har tiden gått med til å pusse opp litt mer av huset
(prøver å bli ferdige med loftet til vinteren), samt lydighetstrening, 
lydighetstrening.. ehh nevnte jeg lydighetstrening??? Masse tid har
blitt brukt på trening, menjeg føler egentlig ikke at jeg har alt 
helt klart enda...



Nytt for denne og kommende oppdateringer er at jeg også kommer til å skrive på engelsk inne her. Dette fordi jeg vet vi har besøkende fra andre land inne her og da er det jo greit at de også forstår hva jeg skriver om.

Snart kommer opplysninger om vårt neste kull også. Hannen er en flott svart gutt fra utlandet, dette vil gi nye og interessante linjer til oss i det høye nord. Informasjon kommer iløpet av denne uken. Paring er beregnet til i slutten av året.

Bildene denne gangen er tatt i sommer, litt forskjellig :)




----------------------------------------------------------------------------------

Since there are people abroad reading our Blog I’ll write in English also.

Now I'm "back in business" again! There have been few updates here lately due to lots of work with getting our top floor ready for the winter. I'm also responsible for all registries for our show August 25th and obedience August 26th. Registrations and making the catalogue have taken some time, but now everything is ready for the "big weekend". There are totally 79 dogs, 62 adults and 17 puppies.



Amy will have her debut in obedience that Sunday and I really don't have a clue how it'll end :) I think that our goal ought to be getting points in every part of the obedience.

Watch out for the “announcement” of our next litter. The male is a black beauty who we’re looking forward to meet. I’ve been in contact with his owner for a long time. There’ll be new bloodlines for us, both in Norway and Sweden, from this male. More information will come during this week…

Pictures this time have been taken during this summer…



Ingen kommentarer: